26 Eylül 2008 Cuma

DAMLA-AŞK

6 Ocak 2001

Selam Günlük,

Ben Damla... Yeniden karşılaşmak ne hoş değil mi? Bir önceki seferde olduğu gibi yine duygularımı seninle paylaşacağım. Bu seferki konum AŞK !

Aşkın tanımı herkese göre değişir. Aşk diyince benim aklımda da birkaç tane tanım oluşuyor. Bunlardan birisi biyolojik bir tanım:

" Karşı cinsiyetten olan bir insanın görüntüsü görme duyu organı olan göze gelir. Sonra gözdeki saydam tabakadan ve göz bebeğinden geçerek merceğe gelir. Mercek ile görüntü ağ tabakaya ters düşürülür. Beyne iletilen görüntü düzleştiği zaman nasıl olursa adrenalin salgısı ve kalp atışı artar. İnsanın yanakları pembeleşmeye başlar. İşte buna aşk denir."

Ayrıca doğanın kanunlarından olan aşk da vardır. Aslında üzerinde değişiklik yapılmaz. Yapılsa da üzerinde değişiklik yapılmaz. Aşkın konumunu yeniden yazmak şarkılara da konu olmuştur. Anlayacağınız tartışılan bir konudur. Aşk konusunda yardımcı olan kuruluşlar da vardır. Gazetelerdeki "Güzin Abla" gibi köşeler ve "Film Gibi" programı en çok kullanılanlardır.

Az önce saydığım tanımlar biraz abartılı tanımlardır. Aşkı tam olarak tanımlayabilmek için gerçek aşkı yaşamak lazımdır. Arkadaşları bilmem ama dürüst olmak gerekirse ben gerçekten aşık olmadım. Daha doğrusu bana pek gerçek aşkmış gibi gelmedi. Sanırım platonik gibi bir şeydi.

Söylemem gereken bir şey daha var. Her insan farklı kişilerden hoşlanabilir. Gönlümüz bir kelebek ya da sinek misali her şeye konabilir. Başkalarının hoşlandığı kişiler hakkındaki düşüncelerimizi , olumsuz bile olsa , uygun bir dille anlatmak en doğrusudur. Dalga geçmeye hiç gerek yoktur. Hoşlandığınız biri varsa bunu ona açıkça söylemek en doğrusudur. Kulağına başka yollardan gitmesi de çok yanlış olur. Daha doğrusu yanlış anlaşılır. Size hiç ummadığınız biri gelir ve sizden hoşlandığını söylerse o kişi hakkındaki düşüncelerinizin olumsuzluğa gitmesine izin vermeyin. O kişiyi kişi olarak sevmeseniz bile insan olduğu için sevin.

Ayrıca çok beğendiğim bir söz :

" Ömür boyu bir gül peşinde koşanlar, ezdikleri kır çiçeklerinin farkında bile değillerdir."

Evet Günlük, yazacaklarım bu kadar. Sana birkaç tane de arkadaşlarımdan aldığım ufak tefek şiirleri yazmak istedim. Dinlersen sevinirim...

SON BULUŞMA

Merak ediyorum söyleyeceklerini
Nasıl olursa olsun anlat Sevgilim.
Kavuşmak yok ki cihanda, ayrılık olsun.
Sil gözlerini.

Ben seni sevdiğimden pişman değilim,
Gözyaşı var yere, gözyaşı var yüze damlar.
Sevmeden sevilmek, sevilmeden sevmek var.
Gayrısı yalandır, gerisi yalan
Ve bütün efsane işte o kadar.

Bu öyle bir afet ki korksan bile adı yok.
Yalnız; dudaklarında hapis hisler kalmasın.
İnanmazsan ölüm yok, inanırsan tadı yok.
Ellerin titremesin, göğsün inip kalkmasın.

Gözlerinde biriken birkaç damla yaş
Üzüntüden akmasın
Bir sel biriktir ki içinde
Yalnızca mutlu olduğun zaman aksın.


SORU

Bir soru sordular bana
"Gözlerde başlar, gözlerde biter" diye.
Düşündüm günlerce, haftalarca, aylarca
" Uykudur" dedim. Bana güldü yavaşça
" Belli hiç aşık olmamışsın" dedi.


OH... BE !..

Hey ! Hey ! Uyuyamıyor musun geceleri ?
Vah ! Vah ! Kaçırdın mı keçileri ?
Bak sen ! Bana aşık mı oldun ?
Allah Allah, güldürme beni.
Senin gibilerine deli derler deli !
Gerçekten seviyor musun beni ?
Hay Allah ! Nasıl da unuttum.
Sana diyecektim ki şeyyy !..
Bakmasana yüzüme böyle
Küstüm işte söylemiyorum.
Aman canım anlasana
Ben de seni seviyorum...
Oh... Be!..


SENİ DÜŞÜNÜYORUM

Sabah yemek yiyemiyorum
Çünkü seni düşünüyorum
Öğlen yemek yiyemiyorum
Çünkü seni düşünüyorum
Akşam yemek yiyemiyorum
Çünkü seni düşünüyorum
Gece uyuyamıyorum
Çünkü çok açımm !!!

Not: Söylediklerimi kimse üzerine almasın...

Şimdilik hoşçakalın...

Damla Ö. Ö.
8-A 511

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Hocam,
Yıllar önce yazdıklarımızı burada paylaşmanız gerçekten çok güzel...
Çok duygulandığımı , o günlere döndüğümü belirtmek isterim. Herbirimiz kaçar kez yadık bilmiyorum ama devamı varsa yayınlamanızı isterim. Umarım mesleğimi elime aldığımda sizi ziyarete gelebilirim. Görüşmek üzere...
Damla özlem Ö.

Not: Yaklaşık 2 ay sonra kimya mühendisliği bölümünü bitireceğim:)