4 Aralık 2008 Perşembe

İYİLİK

11.Ocak 2001
Perşembe



Merhaba Sevgili Günlük,

Uzun bir aradan sonra yine buluştuk. Gerçi her pazartesi ve cuma buluşuyoruz, ama böyle bire bir buluşmak daha anlamlı oluyor. Ben de ne ilginç ne de komik şeyler yazıyorum.

Sana bu sefer iyilikten bahsetmek istiyorum. Tolstoy'un bir sözü var:

" Eğer iyiliğin bir sebebi varsa o artık iyilik değildir. Eğer sonuçları yani ödülü varsa yine iyilik demek değildir. Bundan ötürü iyilik, sebep ve sonuç zincirinin dışındadır."

Bununla, anlaşılıyor ki iyilik sıradan bir şey değildir.

Hayatımızın içine hava, su gibi yerleşmiş sebep-sonuç iyilikte yoktur. İyilik yapan, iyiliğini unutur, ama yapılan asla unutulmaz. İşte bu yüzden en güzel sermaye iyiliktir. Karşılığında size para kazandırmaz, ama dostluklar, arkadaşlıklar kazandırır. Zaten iyilik insanları birbirine bağlayan altın zincirmiş. Şu anda insanlar birbirine pamuk ipliğiyle bağlı olduğuna göre, demek ki iyilik diye bir şey kalmamış. Yapılan iyilikler de çıkar oranında değişiyor. İşte bu yüzden sizlere, iyilik edin denize atın, diyorum.

Şimdi sizlere, benim çok hoşuma giden sözleri okumak istiyorum:


* Yaptığımız şeyler için pişmanlık zamanla geçer, ne var ki; yapmadığımız şeylere pişmanlığın çaresi yoktur.

* Ailen, fırtınalı bir denizden kaçan geminin sığındığı limandır.

* Az söyledim, dikkat ettim kalbini kırmamaya; çekindim kalp kırmaktan, yoksa sözüm çoktur sana...


* Güneşi sevdiğini söylüyorsun
Güneş çıkınca gölgeye kaçıyorsun

Rüzgarı sevdiğini söylüyorsun
Rüzgar çıkınca pencereni kapatıyorsun

Yağmuru sevdiğini söylüyorsun
Yağmur çıkınca şemsiyeni açıyorsun

Biliyor musun korkuyorum
Çünkü beni sevdiğini söylüyorsun



Hasene K......
8-A 568

Hiç yorum yok: