9 Haziran 2009 Salı

KIZLARI HAVUZA ATTIM

14 Şubat 2001
Çarşamba

Selam Günlük,

Tarihten de anlayacağın gibi bugün tüm dünyada SEVGİLİLER GÜNÜ...

Ekranlarda birbirine sıkı sıkı sarılmış sevgililerin resimleri... Bir genç sevdiği kızı doyasıya öpüyor, bir dede karısına koca bir kucak dolusu çiçek hediye ediyor. İki minik ise birbirleriyle dans ediyor. Radyolarda ise günlerden beri süren hummalı Sevgililer Günü özel programları, birbirinden güzel aşk şarkı, şiir ve öyküleri; birbirine şarkı armağan eden insanlar...

Yalnız benim fikrim sevginin sadece bir güne sığdıralamayacağı ve sığdırılmaması gerektiği yönünde. Sevgi doğumdan ölüme, herkesin yaşaması gereken duyguların en güzelidir bence.

Bu bir sevgiliye de duyulur, bir çiçeğe de, bir köpeğe de... Özellikle bu gün, genellikle, sevgilisi olmayanlara geçmek bilmeyen bir asır gibi gelir. Ama bence sevginin yoğun olduğu bu günde herkesin her şeye sevgi duyması önemli. Özellikle de ailesine ve yaşadığı hayata.

Bakıyorum da ben iyice filozoflaşmaya başladım. İyisi mi bu melankolik duygudan "Leman"ın espirileriyle kurtulalım.

İnsanlar Sevgililer Gününde bolca "Seni Seviyorum." derler birbirlerine. İşte zıpır cevaplar:

BEN DE SENİ ÇOK SEVİYORUM, ÇÜNKÜ:

- Canım çekiyor seni!
- Çok methini duymuştum!
- Sevimlisin, şebek gibi!
- O kadar hediye almışsın, ayıp olur demesem!
- Çok masraflı değilsin!
- Birlikte iyi görüntü veriyoruz hayata!
- Sürümden kazanıyorum!
- Biyografimde yerin olsun istedim!
- Kötünün en iyisisin!
- Yalnız olmuyor!
- Bulunsun bir kenarda!
- Bedava menejerlik yapıyorsun bana!
- Mecburen mecburiyetten!

Böyle bir günde Kadir İNANIR'la yapılan bir röportaja yer vermezsem ayıp olur...

* KADİR İNANIR: BİR YEŞİLÇAM GELENEĞİDİR BU! *

- Kadir Bey, mesaj olayları doğru mu?
- Doğru!.. Ben çalıştığım herkese mesaj yollarım... Cep telefonu yokken de böyleydi bu... Türkan Şoray'a , Fatma Girik'e yolladığım posta güvercininin haddi hesabı yoktur... Bir Yeşilçam geleneğidir bu! Bizde adet böyledir... Güzeli ağlatırlar, aman. Çelik'i söyletirler!..

- "Dizide aşk çifti oynuyoruz, yakınlaşmamız lazım." demişsiniz...
- Demişimdir... Ruhen hazır olmak için... Bi filmde Ekrem Bora'yı derede boğuyordum, çekimden önce defalarca kafasını küvete sokup çıkardım... Çocuk oyuncağı diil bu işler... Mankenle, madrabazla yürümez!.. Yürümez!..

- Peki "Beni reddedenin Allah boynunu büker." şeklinde bir lafınız oldu mu?
- Olmuştur... Ya da olmamıştır... Çok sorma...

- Durduk yerde ne diye basın toplantısı yaptılar sizce?
- Şöhret olmaya çalışıyorlar... Duydum, o kız güzellik yarışmasına katılacakmış... Yanındaki çocuk da ilk kasedini çıkarmaya çalışıyormuş... Hep tezgah bunlar... Kadir bilmez insanlar... Oysa ben onların namusunu korudum... Sette katı prensiplerim vardır; namus korurum, gönül alırım...

- Son olarak ne diyorsunuz?
- Bu aşama "ince ayar" aşamasıdır... Yeter, bitti!..


Ve sizlere birkaç soru sormam gerektiği aklıma geldi. Umarım pratik zekalarınız ölçüsünde kolayca yanıtlarsınız!..

1- Hayat niye kısadır ve de değer bir kızadır?
2-Sırıkla atlamanın sırığa faydası nedir?
3-Her koyun "hangi" kendi bacağından asılır?
4-"Üç aşağı, beş yukarı" tam olarak neresidir?
5-"İki inatçı keçi" hikayesinde köprünün, derenin, çobanın ve yöre halkının hiç suçu yok mudur?
6-İstanbul'da dağ taş tamamen bina olunca mı, fetih tamamlanmış olacak?


Ve son olarak da günün anlam ve önemini belirten bir Mahsun şarkısıyla sana veda ediyorum. Beni özle anacığım... BYE!..

ÖNCE İNSANIM

Ezilmişten yana oldum
Sen solcusun dediler
Ülkemi sevdim diye
Sen sağcısın dediler
Namaz kıldım, oruç tuttum
Sen yobazsın dediler
Yoruldum, yoruldum,
Yoruldum artık!

Marul yedim diye
Vejeteryan dediler
Alem buysa kral benim dedim
Monarşik dediler
Diskoya gittim, dans ettim
Tiki dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık!

Bir kediyi okşadım
Satanist dediler
"Dolgun saçlı kız,
Beni ara" yazdım
TRENDY dediler
Bir keresinde İzmir'de bana
Yanlışlıkla "Alişan" dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık!

Yıkılmadım ayaktayım, dedim
"Buyur otur" dediler
Sen maçosun, dediler
O kadarcık imaj
Kadı kızında da olur, dedim
Klibimde kızları havuza attım
Fetişistsin dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık!

Seda Hanımla sevgili oldum
Sen çapkınsın dediler
Neticede ayrıldık
Vefasızsın dediler
Bir klisede vaaz verdim
Sen papazsın dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık!

"Dağlar oy oy oy" dedim
Alternatif sporcu dediler
"Yollar oy oy oy" dedim
Trakingci dediler
Attım kendimi zirveden, karıştım halkıma
Bonci comping yapıyor, dediler
Yoruldum, yoruldum
Yoruldum artık!



*Not: İki saattir yazıyorum, valla ben de yoruldum artık...
*Not: Sağol Leman, sağol Çağla... Ahhh siz olmasaydınız!..

GÖRÜŞMEK ÜZERE...


Gamze B.....
8/A 923





Hiç yorum yok: